Kan het kwaad als jevnw.n huis gaat en je laat een schemerlamp branden?

Toegevoegd na 43 seconden:
Je van moet het natuurlijk zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
22K

Antwoorden (4)

Ligt eraan waar deze opgericht staat . Als het punt waar deze lamp op gericht staat te heet word kan het in de brand vliegen de lamp kan ook oververhit raken ik zou het zekere voor het onzekere nemen en hem niet aanlaten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt natuurlijk een beetje aan de lamp.

Wij laten heel vaak een lamp(je) branden als we van huis gaat. Wel met een dimmer, zodat het niet al te licht is en niet al te veel energie kost.

En als we wat langer weg gaan, zetten we daar een tijdschakelaar tussen, zodat de lamp 's avonds aan gaat en 's morgens weer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook al zet je de dimmer op de laagste stand, het energie verbruik blijft hetzelfde.
Dit is mij tenminste verteld.
Als je er een spaarlamp in doet dan kan hij niet heet worden.
Het is eigenlijk gewoon verstandig om bij afwezigheid d.m.v. een of meerdere tijdschakelaars op verschillende plekken in huis lampen te laten branden.
Zorg ook dat de brievenbus niet overvol raakt of te zien is dat de post niet wordt weggehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb hier al een jaar een ledlamp branden van 1 watt! als we weg zijn, een ledlamp wordt niet warm , kan geen brand veroorzaken door een te hete lamp en met het verbruik van 1 watt, kost het zeer weinig aan stroom.
Per maand ongeveer 20 cent als hij dag en nacht brandt.